lördag 30 oktober 2010

Vad jag vaknade till:

Mmmmmmm..... (Diana funderar på om hon ska sova lite till eller om det är dags att vakna. Jag tittar på klockan och inser att den är nästan åtta, ingen risk att hon somnar om. Konstigt att hon sov så länge.)
Foten. Kall. Strumpor.
Var är nappen? Där är nappen!
Bajs. (Inte sant, bara ganska mycket kiss i blöjan.) Blöja. (Ha, hon avskyr att byta blöja...)
Älgen. Katten. (Två gosedjur i hennes säng.) Sova. Katten sova.
Många nappar.
Pappa! (Han är fortfarande i Sverige, kommer hem i natt.) Mamma! (Jag svarar inte.)
Emma! Victoria! Flygplan! ( = Jennifer, jag vet inte varför hon heter flygplan, men det gör hon i Dianas värld. Jag håller på att fnissa ihjäl mig där jag ligger och lyssnar.) Emma! Flygplan!
(Nu hör jag att hon ställer sig upp.) Många nappar. (Skrammel... hon tappar två på golvet) Oj. Var är napparna?
Pappa! Mamma! That's my cue... Godmorgon Diana! 


Här har ni en bild på mitt glada busfrö:

3 kommentarer:

Lilo sa...

Vilken skojig prick. ;) Kul att höra när de resonerar med sig själva! Läste även inlägget nedan, jätteintressant!!!

Mahlin78 sa...

Underbart! :-)

Linda sa...

Ja, det är ju mycket roligare att vakna till en sådan här trevlig konversation vid åtta än av gnäll och gråt vid tre...
Då brukar det sluta med att jag går och gör välling efter ett tag, då vet jag att hon somnar om rätt snabbt igen.