tisdag 19 oktober 2010

Idag har jag scrappat i badrummet!

Det trodde jag väl aldrig att jag skulle göra... Diana var i badkaret och det var "speed scrap" på Faith Sisters. Det innebär att den som håller i utmaningen postar ett inlägg var tionde minut och efter en timme och sju inlägg har man all information. Då har man ytterligare en timme på sig att bli klar med sin LO, och en kvart extra för att lägga upp den i galleriet.
Alltså har man inte direkt nån tid över att passa badande små barn. Så jag lånade makens laptop och satte mig långt ifrån badkaret och passade både Diana och inläggen på forumet. Sprang snabbt som vinden och hämtade foton och papper och skärmaskin allteftersom jag visste vad jag skulle använda.
När Diana tyckte att hon hade badat klart och hellre ville låna datorn flyttade jag ut allting till mitt pysselbord, utom räckhåll för henne.
Detta är instruktionerna som vi fick:

1. Select a photo you want to scrap. Crop it to a portraight rectangle with any distractions removed. Try and have it at least 1/3 the size of your layout.
2. Choose 4 papers that will look good with your photo - 2 patterned and 2 plain.
3. Crop one patterned and one plain paper to rectangles about 1 1/2 times larger than the photo.
4. Crop the other plain paper to 2/3 the width of the photo and a little shorter than the other papers.
5. layer up the papers - large patterned as base, then plain, then patterned, then the smaller plain. Stagger the layers. Place the photo ontop, and have the photo at an angle slanting down towards the left.
6. Choose 2 ribbons or cords and place them at an angle across the righthand corner of the layout. Have them cross each other and go over every layer. Add a button at the cross over point of the 2 ribbons/cords
7. Add an embelishment to the top right and copy of the same embelishment at bottom left. Add a journaling tag with journaling/title to the bottom right.

Och så här blev min  LO:



Det är min farmor och farfar på bilden. Jag har ingen aning om vilka barnen är, det kanske någon annan kan hjälpa till med?

4 kommentarer:

OUT OFF THE BOX sa...

Tjaba, barnen är farmors minsta lillasyster Eva-Lena som bor i Nybro idag. Killen hette Jan-Olof Wernersson, han dog för några år sedan, han gick under namnet "storkusinen" eftersom han var moderat kommunalråd i Kalmar under många år..

Madeleine Blomberg sa...

Du är en riktig pysseltyp du - och snabb också! Så fint det blev - vi måste visa Farmor!
De där tofflorna borde jag ha mönstret till - mina är utslitna nu! La i extra sulor så jag kan ha dem ett tag till;-)

Carola sa...

Vilken häftig utmaning. Du får köra en sån åt oss inne på aos :D

Linda sa...

Ja, det vore kul! Det får jag klura på...