onsdag 13 oktober 2010

I morse ångrade jag mitt tidigare inlägg...

I morse när vi skulle iväg till ridskolan tänkte jag verkligen inte "härliga höst"... det var bara 7 grader ute och det kändes jättekallt! Jag funderade på i vilken flyttlåda jag möjligen kan hitta alla gamla jackor och vantar och mössor och sånt, och passar barnens vinterjackor fortfarande?
Jag tror inte att vi har någon till Jared i alla fall, finns det en jacka i rätt storlek lär den vara rosa eller lila med blommor eller "lurv"-krage, och med tanke på att han är väldigt långhårig föredrar jag att han har "killiga" kläder på sig, det är redan tillräckligt många som tror att han är en tjej... Själv har jag fyndat en jättesnygg jacka för ett par veckor sedan så det vore ju trevligt att få börja använda den nån gång.
Men nu, när det är strålande solsken och jag är inomhus och tittar ut har jag nästan glömt att det var det jag skulle ägna mig åt idag. Det får bli senare, nu ska jag ta upp Diana som har sovit färdigt och ge henne lite lunch (hon somnade innan vi andra åt) och sedan ska vi köra ner till stan och medan de stora tjejerna har sin franskalektion ska jag och de minsta gå till Posten och köpa frimärken och posta ett brev till Sverige för att förlänga vår eftersändning 6 månader till. 1200 kronor kostar det per halvår, klart dyrare än om man flyttar inom Sverige. Jag hoppas att vi inte behöver förlänga en gång till, ett år efter vi har flyttat borde väl alla veta om det, eller?

2 kommentarer:

slipped_away sa...

Tycker det är en himla bra idé att du skaffat en blogg. :)

Linda sa...

Ja, tack, var är din då? ;)