fredag 15 oktober 2010

Dagens projekt

Eller rättare sagt veckans, kommer här:


Imorgon ska jag hålla en liten kurs för ca 10 damer i att sy en väska. Den första jag sydde blev lite väl liten, men jättesöt, så jag gjorde en till, i en mer användbar storlek. Jag var ju faktiskt tvungen att sy en till så jag kunde följa beskrivningen jag gjorde samtidigt som jag sydde den första för att se om den "made sense" (var vettig? funkade?). Det gjorde den, ååh vad jag är bra. ;)
Jag har gjort beskrivningen på engelska, och mejlat den till en fransk väninna för översättning. Fast jag vet inte om hon är så bra på att sy som hon är på franska, så hon kanske inte vet vad "seam allowance" och "stitch length" är...
Nu funderar jag på om jag inte borde ta och börja lite på en tredje väska, bara för att lättare kunna demonstrera de olika stegen imorgon. Det är ju bra att vara väl förberedd, och "en bild säger mer än tusen ord". Särskilt när man inte pratar samma språk... Och man kan aldrig ha för många väskor, eller hur?

6 kommentarer:

Madeleine Blomberg sa...

Du är väl galen? Hur hinner du?Skicka över lite energi när det rinner över;-) Men jäääätesöta väskor! Ska du någonstans eller är det hemma hos dig ni ska sy? Hälsa om det är någon jag känner!
KraM

Linda sa...

Haha, energi? Jag var så illa tvungen, det är ju jag som håller i kursen och det har varit spikat i två månader, så det var dags att bli klar nu. Men när man väl börjar så är det ju jättekul. Särskilt om Diana sover och Jared är upptagen med nåt annat så att man får vara ifred en liten stund...
Vi ska vara i kyrkan, så det är nog några du träffade i somras som kommer att vara där. Jag ska försöka komma ihåg att hälsa från dig.

Mahlin78 sa...

Snygga båda två! :-)

Cattis sa...

Dom är ju jättesöta båda två!! Såna vill jag också lära mig sy!

Fin blogg du har skaffat dig! =)

Kram/Cattis

Linda sa...

Men Cattis, du kan ju sy jättehäftiga saker! Om du vill kan du få en beskrivning, det är bara att välja om du vill ha den på franska eller engelska. :)

Cecilia sa...

Hejsan
tjoho vad skoj att få läsa några rader från dig. Sparar dig i min mapp så jag kommer åt dig lätt. Kappan ser varm och skön ut. Hoppas att du får lite egentid mellan hämtningarna. Man skall stressa långsamt vet du :) kram och sköt om dig// Cecilia från AOS