lördag 17 december 2011

Mamma, det snöar!!!

Jepp, så hojtade Victoria lyckligt i morse, men när jag tittade ut såg jag bara regn. Eller, vänta... jo, en och annan liten pytte snöflinga bland regndropparna var det också. Senare när jag gick till bageriet för att köpa bröd var det blöta, blaskiga snöflingor som föll, men nu har det slutat. Lika bra det när det är plusgrader. I morgon ska det vara lite kallare, då kanske det blir snö på riktigt?

Nu har Johannes, Jennifer, Emma och Victoria åkt ner till stan för att gå på julmarknaden, och jag ska stryka lusselinnen inför vårt lilla luciatåg på julfesten i kyrkan i kväll.
Jag undrar om jag ska försöka svänga ihop en stjärngossestrut till Jared? Ha, den skulle han väl aldrig sätta på sig ändå... Vi får se hur det blir med det.
Jag tror att vi har enats om att Emma ska vara lucia i alla fall. Vi är inte så väl förberedda, men vaddå, det är ju ingen som har sett ett luciatåg förut så de har inget att jämföra med. :)

Inga kommentarer: