fredag 2 december 2011

2:a december

Min nya jultavla blev klar i tid för att hinna hänga på väggen hela december. Jag har sytt den efter ett mönster i en fransk lapptäckstidning, jag är mycket imponerad att jag redde ut det.
Men naturligtvis kan jag ju aldrig göra precis som det står, jag har ändrat storlekar, tyger och quiltning, men man kan ändå se vilket mönster jag har följt...

Efter att jag visade Jared datumen på vår kalender fattade han konceptet med paketkalendern också, och i morse när han vaknade sa han "Nu ska jag öppna två. Imorgon är det lördag, då är skolan stängd och jag ska öppna tre."
En stor överraskning för mig var att Jareds kalender inte var "no assembly required" som det stod på Dianas, det trodde jag var självklart...

När han öppnade första luckan såg vi en påse med massor av leksaker i, och jag sa "hoppsan, jag glömde en sak, vänta lite..." och så öppnade jag lådan och tog fram en bruksanvisning och en massa kartongbitar som skulle vikas och läggas i ordning så det blev fack av det, och därefter fick jag lägga alla sakerna på rätt plats.
Det fanns dessutom en liten stadsmiljö som skulle vikas och fixas, som en bakgrund till alla sakerna. Igår fick han en stor snöhög och idag en bensinmack som vi snabbt satte ihop innan vi gick till skolan, verkligen rejäla grejor i hans kalender.

Diana fick en häst igår, den åt både yoghurt och spaghetti under eftermiddagen och kvällen, tur att den är lätt att tvätta av...

Inga kommentarer: