torsdag 1 december 2011

1:a december


Jaha, nu närmar sig julen på riktigt. För första gången nånsin har jag köpt färdiga kalendrar till barnen istället för att göra egna paketkalendrar. De stora fick välja själva, Emma tog en legovariant och både Jennifer och Victoria valde en Milka-kalender. Alla tre var lika nöjda när de kom nerför trappan i morse och hade öppnat första luckan. De fick varsin snögubbe, i lego eller choklad.

Jag har köpt kalendrar till Jared och Diana också, men de har jag inte visat än, det var tillräckligt stressigt att komma iväg med honom till skolan i morse ändå, utan att distraheras av paket... De har aldrig haft paketkalendrar förut, så det kräver väl lite förklaring också. Dianas kalender är en Playmobil med hästar och sånt och Jareds har färdiga små "jobbarbilar" (grävmaskin, truckar mm) med tillbehör. Det blir spännande att se hur de reder ut konceptet med paketkalender.
Jag tror att jag ska lägga dem högt upp på en hylla, för säkerhets skull...

Inga kommentarer: