torsdag 8 december 2011

Bondgård mitt i stan

Diana och jag gick ner till stan i morse när vi hade lämnat av Victoria och Jared i deras skolor. Jag hade ett par ärenden att göra, och eftersom det är julmarknad en hel månad ser det lite annorlunda ut nu, bland annat är det en isrink där det brukar vara parkeringsplatser vid ett torg.

Strax bredvid isrinken (och mitt emot affären jag var på väg till) var det en liten inhägnad med ett antal höns av olika slag, några änder, fyra getter och rätt många kaniner i olika storlekar och färger. Diana blev helt lycklig när hon såg djuren, hon hoppade ur vagnen och ville att jag skulle lyfta in henne. Det gjorde jag naturligtvis inte, men hon sprang där fram och tillbaka och tittade på alla djuren en lång stund innan vi kunde gå vidare.




Jag gick in i den nya Bio-affären som jag nämnde igår, och jag fick hjälp att hitta mélasse, men det såg inte ut som sirap. Den var nästan svart och såg knappt flytande ut alls... Så det blir nog inga mer pepparkakor bakade här i år. Den halva satsen som jag gjorde igår räckte lika länge som barnen hade lust att hålla på och baka, så det var ju precis lagom.

2 kommentarer:

Madeleine Blomberg sa...

Din mamma gör egen sirap, så om Du ringer kan Du få receptet...

Linda sa...

hahaha... du är så flitig du!