onsdag 14 december 2011

En vecka till jul!

Ja, nu tror ni väl att jag har blivit helt snurrig, men vi har bestämt oss för att fira jul här den 21:e eftersom vi åker till Sverige den 22:e, och vi kan inte ta med alla julklappar på flyget... Så det blir jul tre gånger i år,  med stockholmssläkten den 24:e och med dem i Bergkvara den 26:e.

Bara idag har Cora 25% rabatt på lego och dessutom 10% på valfri annan sak, så Johannes och jag åkte dit igår kväll och "rekade" och så åkte jag dit i morse så fort de öppnade, för en av grejorna vi spanade på fanns det bara två av.

Det som står högst på Victorias önskelista verkar tyvärr vara slutsålt i hela Frankrike, synd att vi inte var på hugget i början av november, men så är det... Jag ska kolla nätbutiker i Sverige också, så vi har inte gett upp hoppet än.

Annars börjar julklappsshoppandet bli klart nu, det är skönt att slippa kaoset från förra julen, när vi kasade runt i snöblask på sommardäck dan innan jul eftersom de vinterdäcken som vi behövde var slut överallt... Nu är vinterdäcken redan på, innan snön hittade hit. Härligt.  :)

2 kommentarer:

Emma sa...

Vad roligt att ni kommer hitåt ska jag berätta för Sarah sen efter skolan hon kommer bli jätteglad :)

Linda sa...

Ja, jag tror att tjejerna kommer att hinna träffa nån kompis lite, vi stannar bara jättekort i Bergkvara, och Ssarah står helt klart överst på Emmas lista. :)