torsdag 15 december 2011

Full fart!

Igår kväll skrev jag min franska-tenta,  och idag på förmiddagen gick jag ner till stan och fikade och skrev julkort på franska hos en väninna, sedan en snabb runda på stan för att köpa presenter till Jared och Victorias fröknar, och en sväng till posten för att köpa massa frimärken innan det var dags att ta bussen hem (i regnet...) för att hämta Jared i skolan och lämna julklappen till hans fröken. Hon är nämligen ledig på fredagar, annars är ju sista skoldagen imorgon, men då har Jared "andra fröken", och det var ju den vanliga fröken som skulle få paket, så klart.  
Här är ju ingen klassinsamling till fröknarna som det brukar vara i Sverige, utan det är var och en för sig själv. Jareds fröken fick en ask choklad från Jeff de Bruges, och Victorias fröken ska få en blomma. 

Nu har jag vässat mina slöa skärblad med aluminiumfolie så även om de inte är perfekta funkar de bra, så nu är det dags för julkortsverkstad! Det finns fortfarande hopp om att få iväg julkorten i tid...

3 kommentarer:

Madeleine Blomberg sa...

Hur gick det - när får du svar?
Och har du testat med glasflaskhals eller sandpapper?
KraM

Elinor Jensen sa...

Hoppas det gick bra med tentan :)
Önskar dig trevlig pysselstund.
Kram

Linda sa...

Tentan gick bra, svar kommer inom tre veckor...