tisdag 13 september 2011

Så smart man kan vara...

I morse när Jared skulle klä på sig ville han inte ha sina tisdagskalsonger, han ville ha sina onsdagskalsonger. (Jag köpte ett paket kalsonger med alla veckodagar på för ett tag sedan.) För då är skolan stängd. Smart kille, va?

Tyvärr funkade det inte, det var skola i alla fall, för det är ju ändå tisdag, oavsett vad det står på kalsongerna... Tur att jag hade varit superpedagogisk och markerat alla skoldagar med grönt på kalendern, då kunde jag ju visa att det var skoldag idag.

Han var inte ledsen när jag lämnade honom idag, men han var arg när vi skulle gå hem, för någon, fröken antar jag, hade laminerat en liten gul dinosaurie med hans namn och foto och hängt vid hans krok. "Ta bort den" klagade han en massa gånger, men fröken sa att den skulle vara där, konstigt att hon inte gav med sig, eller hur?  ;-)

Inga kommentarer: