torsdag 22 september 2011

Man ska inte klaga...

Förra veckan när en av mina bröder ringde klagade jag lite över att mina tre äldsta barn var "diffust sjuka". Ni vet, de klagar över ont i magen, de har liiite feber och är allmänt hängiga... tillräckligt för att inte orka iväg till skolan på morgonen, men så är det full fart hemma resten av dagen.
Men jag skulle nog inte ha sagt något, för denna veckan har jag haft barn som har varit sjuka på riktigt. Jared hade hög feber, Emma jätteont i halsen och Diana har ont i halsen och snorar massor... Men idag är alla i skolan igen och bara jag och Diana är hemma. Hon sitter här och tittar på Monsters vs. Aliens, och hostar och snorar, stackarn. Idag var första gången hon inte blev hysteriskt ledsen när vi hade lämnat Jared i skolan och började gå hem igen, antagligen för att hon är sjuk och bara ville hem och titta färdigt på filmen...

Inga kommentarer: