tisdag 31 januari 2012

Scrappat lite

Det är bloggparty på AlltOmScrap hela januari. 17 tjejer har ordnat utmaningar i sina bloggar och jag hade förstås gärna gjort allting, det fanns många inspirerande saker att välja på. Men inte förrän igår tog jag mig tid till att börja scrappa, så jag hann bara göra två layouter, och dem ser ni här:

Den första är till Mahlin78's skissutmaning:


Och den andra LO:n är faktiskt tänkt till två utmaningar, men är det inte ok för er, Emelie och Bitte71, att samma bidrag deltar i två utmaningar, så förstår jag det, no hard feelings, jag är nöjd med min LO ändå. ;)
Emelies utmaning var att man skulle ta en strof ur Depeche Modes låt "Walking in my shoes", och Bittes utmaning var att inspireras av en musikvideo. Det var rätt "svarta" videor hon hade valt ut, så jag tänkte göra en svart/vit LO, men eftersom Jennifers tröja hade lite rosa på sig blev jag tvungen att ta upp den färgen lite i dekorationerna. Det ligger en liten lös tag som sticker fram till höger bakom fotot där jag har skrivit några tankar. Först hade jag tänkt mig en annan titel, men samtidigt låg Emelies utmaning och gnagde, och den passade helt perfekt till stämningen i LO:n, så då blev det så.

Momas utmaning har jag också klarat va, det var bara att länka till hennes blogg och bli en följare så fick man två lotter, så jag har faktiskt klarat av fyra av 17 utmaningar. Några av de andra kanske jag kommer att göra ändå i efterhand, bara för att de var så inspirerande.

4 kommentarer:

Mahlin78 sa...

Vilken härlig layout du skapat till min utmaning! Kul att du ville vara med :-) Kram

bitte71 sa...

Jättesnygg layout! För min del är det ok att det är till en annan utmaning också, spelar ingen roll.
Tack för att du ville vara med!
Kram Marie

Mimmi sa...

Jag fullkomligt älskar era "fransos"-foton. Hur snyggt som helst med baguetterna och tröjorna och baskrarna och allt. Kram!

Linda sa...

Tack för berömmet, alla tre!