måndag 16 januari 2012

Dagens tänkvärda ord


”Min inställning är för mig viktigare än … det förflutna, … än pengar, än omständigheter, än misslyckanden, än framgångar, än vad andra tänker eller säger eller gör. Den är viktigare än utseende, begåvning eller skicklighet. Den lyfter eller krossar ett företag, en kyrka, ett hem. Det förunderliga är att vi varje dag kan välja vilken inställning vi ska ha den dagen.”
Charles Swindoll 


Fantastiskt, va? Vår inställning påverkar oss så mycket. 
Jag ska välja att orka med den här dagen på ett bra sätt, fast vi nu är inne på tredje skolveckan med sjuka barn... Ingen gick till skolan idag heller, men de är inte så väldigt sjuka nu. 
Jag hoppas att de stora tjejerna kan gå i morgon, och jag hoppas att inte Jared blir mera hostig, han har just börjat bli sjuk, utan att han också kommer iväg till skolan igen snart. Inte för att han vill, han är mycket hellre hemma och bygger med lego, men han har det bra i skolan också, han kommer nog bara inte ihåg det, för han har helt tappat rutinen...


1 kommentar:

Monica sa...

Trist! Jag hoppas att ni snart är friska och pigga igen, allihop. Men dina kloka ord om inställning tar jag också med mig! Tack.