onsdag 2 mars 2011

Våren är här!

Titta bara på mina fina små påskliljor! 
De verkade lite ledsna förra torsdagen när det snöade på dem, men det smälte bort på några timmar, så blommorna tog nya tag igen. Jag har också några krokusar och lite tusenskönor här och var i gräsmattan, och smultronplantorna har börjat växa efter vintervilan.


För några veckor sedan frågade jag några vänner om man kunde räkna med att våren var på väg, det har ändå varit ca +10 här om dagarna ganska länge, men de sa att det kan snöa ända fram till april, och gör det inte det så regnar det.
Men jag valde att inte alls bry mig om deras hemska ord och det har bara snöat en förmiddag och småregnat ett par dagar, så min tro på att det är varmt och fint väder i Frankrike har inte rubbats.

3 kommentarer:

Madeleine Blomberg sa...

Oj så härligt!! Var det inte där jag planterade pepparmyntan - ser du den också;-)

Malin/malwa sa...

Jag är inte ett duuuuuuuugg avundsjuk! *sneglar mot termometern som visar på strax under nollan* ;)

Linda sa...

Pepparmynta? Jag skulle nog inte känna igen den om jag inte luktade på bladen...
Idag har vi soligt och jättehärligt väder, vi gick en lång promenad till gympan på förmiddagen.