tisdag 29 mars 2011

Änglavakt?

Jag försöker att undvika att oroa mig för saker som skulle kunna hända, för då skulle jag inte må bra alls av oro för min familj, men ibland tanker jag på hur mycket änglavakt vi måste ha.

Alldeles nyss gick jag ner i tvättstugan, efter att ha kollat till Jared och Diana: den ena spelade ett spel och den andra tittade på film, och båda verkade lika upptagna, så då smög jag ner och slängde in en maskin tvätt i tumlaren och en ny omgång i tvättmaskinen. Jag hörde att något for i golvet, men ingen lät ledsen, så jag tänkte inte mer på det.
När jag kom upp igen kom Diana gående med händerna fulla av vad som nyss varit ett glas som vi har tandborstar i. "Oj, inte bra" sa hon och gav mig fyra stora glasbitar, och sprang iväg och hämtade en till innan jag hann lägga ifrån mig glaset på ett bättre ställe och flytta undan henne. Aj, vad hon kunde ha skurit sig!
Men det gjorde hon inte, som tur var, varken på händer eller fötter eller någon annan stans heller.
Jag samlade ihop allt glas, som låg snyggt på vår tjocka badrumsmatta, och inte utspritt alls, la det i ett tomt juicepaket och dammsög badrummet noga. Sedan skulle jag vika ihop juicepaketet, och då skar jag mig ganska ordentligt på en vass glasbit som letat sig ut genom paketets ena sida, och då tänkte jag igen: vilken tur att inte Diana skar sig!

Jag tror att det skulle kunna hända en massa mer eller mindre hemska saker varje dag, och jag är verkligen glad att det inte gör det!
Nu är jag omplåstrad, det gör inte ont (men det är lite krångligt att skriva), och jag ska gå och fundera på vad vi ska ha till lunch idag.

Hoppas att ni får en bra dag, och fundera gärna lite över all änglavakt som ni säkert också har i era liv!

Bilden på den här lilla söta ängeln har jag lånat från änglabud.se.

4 kommentarer:

babbalalla sa...

Oj, va skönt att vi har våra änglar som vakar över oss och ser till att det inte händer allt för otäcka saker... Hoppas att du är bättre i handen idag!

Ha det bäst!

*kram*

Linda sa...

Ja, då, nu har jag inte ens ett plåster längre, men det glipar lite i huden...

Elinor Jensen sa...

Man är nog lyckligt lottad /beskyddad.
Lyckligt ovetande över vad som "kunde" hänt många gånger.
Har lärt mig en sak med aktiva barn, alltid ha kirurg stripes hemma eller med i resekittet.
Krya handen.
Kram

Linda sa...

Ja, sådana har jag alltid hemma... Som tur är används de sällan.