torsdag 24 mars 2011

Lycka!

Idag har vi haft jättehärligt väder, termometern (som är i skuggan, jag lovar) visade på 20 grader på eftermiddagen.
Mina föräldrar kom hitkörande ända från Sverige och med sig hade de välling, remouladsås, lingonsylt och annat oumbärligt i matväg, födelsedagspresenter (tre av våra flickor fyller år i mars) och svenskt godis, både från sig och från svärmor. Marabouchoklad, Ahlgrens bilar, Dumlekolor och blandat lösviktsgodis.
Barnen jublade när de fick se allt gott, det var flera kilo allt som allt! Men jag var en hemsk mamma och sa att de inte fick äta nåt nu, det var ju sovdags och inte ens lördag. Fast jag har allt snott åt mig en salmiakbalk i smyg. Mmmm... färska och jättegoda... Jag ska nog smyga iväg och hämta en till... Schhh, skvallra inte... ;)

6 kommentarer:

Elinor Jensen sa...

Alltid en lycka när man får det man
"saknar" hemmifrån.

Henrietta sa...

Det tyckte jag var fisigt gjort! En liten godis kunde de allt fått. Du tog ju en fast det inte var lördag :o))

Kathryn sa...

Det är roligt att få både besök och sak som man saknar. Jag undrar vad jag skulle har gjort med godisar? Jag har gjort både och. Men just nu Daniel och jag tackar nej till godisar och sötsakar utom speciella dagar. Så det menar att det är lite lättare att bli strångt med barnen om reglarna.¨-Kat

Linda sa...

Äsch, barnen fick mer än nog under helgen sedan... Och ändå är det mesta kvar. Jag tror att jag ska vara en extra supersnäll mamma och ha myskväll imorgon fast det bara är tisdag, här är de ju lediga från skolan på onsdagar, och Johannes är bortrest ända till på torsdag, så vi kan behöva lyxa till det lite. ;)

Linda sa...

Hej, förresten, Henrietta! Det var inte igår! :)

Henrietta sa...

Hej Linda! Nej det var ett tag sedan!