fredag 25 februari 2011

Två släktingar till som bloggar, och lite sportlovsuppdatering

Ja, nya för mig i alla fall, inte nya i bloggvärlden... Det är Johannes ena brors fru Johanna, som av någon anledning kallar sig Johamma när hon bloggar, och Johannes ena kusins fru Elinor som driver bloggen Papperslusen. Roligt att ha lite mera koll på mina släktingar. :)
Länkar finns till vänster i listan, om ni är nyfikna.

Här har vi full fart på sportlovet, vi har hunnit med småbarnsgympa, "Hippocampo" (ett lekland), myskvällseftermiddag (Just nu är jag en för trött mamma för att orka ha tjejerna vakna halva natten, då får man uppfinna nya ord. Varför inte titta på film med chips och godis mitt på blanka eftermiddagen istället? Det går jättebra.) och en fransk-lektion med ny fröken. De bakade en matte-chokladkaka som var jättegod. Repris på den håller just på att tillverkas i köket. I morgon ska tjejerna prova på origami-pyssel i kyrkan. Spännande.
Jätteskönt att det är två veckors sportlov här, vi har en hel vecka till att slappa på... ;-)

3 kommentarer:

Elinor Jensen sa...

Kul att du hittet till mitt lilla krypin ...


Aldrig fel med lov, vi drar till Norge en vecka, vilket ska bli riktigt skönt.
Allt är packat och nu väntar vi bara på att Mathias ska sluta jobbet.

Kram

Sigrid sa...

Låter hærligt med eftermiddagsmys och två veckors lov. Tycker vi på universitetet borde ha det med!

Linda sa...

Ja, fast de universitetsstuderande här har också bara en veckas lov...