torsdag 23 december 2010

Nu är julskinkan klar...

Den ser inte ut som vanligt, men den är förhoppningsvis god. ;) Här kommer före och efter bilder:


Mitt minne var lite fel, den är något mindre än en paket med skrivarpapper, men inte så mycket...
Jag har också hunnit med att göra drygt 60 små vita kroppkakor, men Victoria och jag har gått och nallat en hel del av dem, så det är nog max 50 kvar, kan jag tro. 

Vi är uppe i sex olika sorters julgodis nu, men fortfarande ingen knäck, för sirap är ju inget som finns i vanliga affärer här. Jag blev tipsad om en "bio"-affär (biologisk mat, naturliga varor) som borde ha, men det var slut där! 
Men imorgon är en vanlig dag här i Frankrike, så jag kanske letar rätt på en annan affär på förmiddagen. Jag måste i alla fall till Okaidi, en barnklädesaffär, för jag har en värdecheck på 18€ som bara gäller imorgon också, den hade jag glömt bort helt... Men så mycket pengar kan man ju inte bara strunta i!

Julmat ska vi inte ha förrän till kvällen, och vi har bestämt oss för att vara lite fransmän och dela ut julklapparna på juldagsmorgonen, det var tjejernas påhitt och det går bra för oss vuxna med. Jared och Diana har nog inte fattat det här med julen riktigt, i alla fall inte att det kommer att ligga paket under granen... 

2 kommentarer:

Lilo sa...

GOD JUL från mig!!! Mysko skinka. ;) Men den är säkert smaskig!!! KRAM!

Linda sa...

Den var jättegod, vi har just provat den på ett par skinkmackor, tillsammans med risgrynsgröt.