onsdag 22 december 2010

Jag har sytt lite...

Mitt i julstökandet och godistillverkningen har jag sytt fem små tavlor till några vänner här. Citaten har jag varken skrivit eller broderat eller printat ut, de var redan färdiga på en tygbit, så jag behövde bara klippa ut dem.



Tack för alla tygprover, Checker Distributors! Tack vare mitt arbete för dem (jag slutade för 3½ år sedan) kommer jag aldrig att sakna lapptäcksmaterial, så länge jag bara behöver småbitar. Jag har flera flyttlådor i källaren, men där är ganska oorganiserat, så jag har inte hittat några jultyger, det tycker jag är lite konstigt, jag kan ju inte ha använt allt?


Igår lyckades jag med grannens hjälp köpa någonting som jag tror kan funka som julskinka... Jag ska lägga upp en bild när jag har griljerat den, men om jag säger att min bit som väger ett kilo ser ut ungefär - i storlek och form - som en paket med skrivarpapper, så har ni något att fundera på. ;)

Inga kommentarer: