tisdag 21 december 2010

Äntligen julgran!

Jepp, nu har den äntligen blivit uppackad ur sin låda och klädd med en massa pynt, och så här ser den ut just nu:



De stora tjejerna har pratat om det sedan de såg att grannens gran var uppe redan den första december. Men både Jared och Diana har lyckats välta vars en gran de senaste veckorna, så jag har tvekat lite... Men igår var det äntligen dags. Jag satte upp ljusen, stjärnan och girlangerna, och sedan skötte Emma, Victoria och Jared resten.
Jared ville helst sätta sina favoritsaker i snygga grupper, men Emma och Victoria var lite mer estetiska av sig och tyckte inte alls att det skulle vara tre gröna kulor i rad, eller fyra lila stjärnor tillsammans, för då fanns det ju inga på baksidan... Det blev lite högljutt ibland när de stal kulor från hans hörna...
Diana gick mest och plockade ner kulorna igen, och Jennifer var upptagen vid datorn och missade alltihop. ;)
Hela dagen har Jared och Diana plockat ner kulor och lekt med dem, så några har tappat toppen, där där snöret sitter fast, och jag har satt ihop dem igen så fort jag har hittat matchande delar. Men jag har redan kasserat fyra kulor eftersom Jared har brutit av "klorna" på fästet, då sitter det ju inte kvar. Så nu ligger hans finaste gröna kulor på golvet under granen istället. (Han älskar grönt, om någon har missat det.)

Inga kommentarer: