onsdag 20 april 2011

Påsklov och hästpromenad

Jag har glömt att berätta att vi har påsklov nu, i två veckor. Härligt!
Men ridskolan kör på som vanligt. Det brukar vara så med aktiviteterna här har jag förstått, det är inget uppehåll för att det är lov i skolan, förutom på sommarlovet. I morse på ridskolan skulle de rida på en liten tur med hästarna, och eftersom jag inte hade tänkt åka och handla idag, som jag alltid gör annars, så satte jag Diana i vagnen och gick med.
Diana älskar att följa med till ridskolan, men hon bryter alltid ihop när hon inte får rida, så medan alla gör sina hästar klara brukar hon sitta på en av de hästar som Emma eller Victoria ska ha, och då är hon jätteglad. Men sedan, när hon inte får sitta kvar längre, blir det mycket gråt och elände... Ofta en hel kvart, det är inte lätt att distrahera henne när hon har bestämt sig för något...

Ridskolan ligger i utkanten av en liten by som heter Vyans-le-Val och promenaden gick genom både skog och by, här kommer några bilder:
Böljande rapsfält mitt i skogspromenaden.


Sedan red de genom byn.

Här ligger en kyrka med tjusigt tak.


Och innan vi var tillbaka på ridskolan fick hästarna dricka lite vatten.
Det var en härlig promenad på nästan en timme, och det var 15 grader varmt och vindstilla, så det var skönt väder. Den som fick mest motion var nog jag, som knuffade vagnen på grusvägar större delen av vägen...

2 kommentarer:

Kathryn sa...

kul med photos. Stakars Diana! Men det är bra att hon kan sitta så länge...Det är svårt för dem att inte få det som de har tänkte. Vad gör du så att du håller din "composure" Mina tre äldre barn bråttar just nu så jag skulle slutta med det här.

Linda sa...

För att behålla lugnet? Jag bara tar henne under armen och går, spänner fast henne i bilstolen och kör iväg. Naturligtvis pratar jag snällt med henne, men det hjälper inte så då bara väntar jag ut henne och pratar med henne sedan. "Jag vet att du vill rida hästar, men det går inte mera. Nu är det Emmas tur." Typ.
Men är det bråk mellan barnen är det inte lika lätt att behålla lugnet... ;)