tisdag 5 april 2011

Scrappat lite...

Det här är saker som jag scrappade för några veckor sedan, jag skickade in bilderna till ett företag som sökte designers, dvs folk som får grejor hemskickade och förväntas skapa av det.
Jag har aldrig sökt något sådant förut, och visste att det är massor av duktiga scrappare som söker, så min förhoppning att vinna en plats var inte så stor. Jag är nöjd med de saker jag gjorde och inte särskilt besviken över att jag inte blev utvald, även om det hade varit kul.
Man skulle göra en LO (layout= scrappad sida), ett kort och något altrat (förändra något som redan finns), och detta gjorde jag:

Jared insåg plötsligt att han kunde cykla helt själv när vi var på gympan för några veckor sedan, utan att jag behövde putta på honom ibland, och han tyckte det var jättekul och cyklade runt i en halvtimme, tills det var dags att städa undan och gå hem... Här är så backigt att jag inte vågar låta barnen cykla ute, så det blir bara på gympan, tyvärr.

Det här kortet fick Jennifer på sin 12-års dag, tjusigt va?

Den här burken har varit ett chips-rör, typ Pringles, men en billig kopia. Ungefär lika goda chips och bättre lock om man vill altra. ;) Jag skar av det i lagom längd och limmade tillbaka bottnen igen. Jag vet inte vem jag ska ge det till, eller vad jag ska stoppa i, men det är ju ett par veckor kvar till påsk, så jag kommer nog på något.

2 kommentarer:

Elinor Jensen sa...

Snygga alster!
Syn att det inte blev något, har också varit lite nyfiken att göra något sådant. Vi får se när jag får mitt pysselrum :)

Kram

Linda sa...

Tack! Jag antar att du inte har tid att pyssla mera nu innan flytten, men det blir kul att se vad du hittar på när ni har kommit iordning lite!