torsdag 13 januari 2011

Någon som är sugen på miljöombyte?

Strax innan jul flyttade vår ena granne, en man som just gått i pension efter att ha jobbat för Peugeot och bott här i mer än 30 år. Det var Peugeot som byggde de här husen åt sina anställda en gång i tiden, men för några år sedan sålde de hela området till Neolia som nu är fastighetsägaren här, och man behöver inte jobba för Peugeot för att få bo här. Tur för oss. :)
Och nyligen fick jag veta att den andra grannen ska flytta till Kina i sommar! Maken i det huset jobbar också på Peugeot (men de har bara bott här i sitt hus i två år) och de kommer att vara borta i tre år, ungefär som vi är här. Trist för mina stora tjejer att de ska flytta, för de är kompisar med deras tre äldsta flickor, och trist för mig, för mamman pratar jättebra engelska och hjälper mig med allt möjligt som jag inte förstår eller klarar ut själv. Så nu får jag se till att bli bättre på franska så jag överlever utan henne... Tur att jag har ett halvår på mig.

4 kommentarer:

Miidi sa...

mmm Kan Johannes fixa jobb?? Frankrike verkar spännande. Jag tror Martin skulle glädjaas.
Alternativ så skickar vi ner bara barnen (kan du se till att dem tvättar sig engång i veckan iallafall.

Linda sa...

HAhaha... du får allt ha koll på dina egna barn. Jag har fullt upp med mina. ;)
Jag tror mest de behöver ingenjörer och sånt, så det kanske inte riktigt är din typ av jobb?
Du kan ju tipsa din svägerska, hon verkade riktigt sugen i somras...

Madeleine Blomberg sa...

Vi kommer - om det finns jobb för pappa;-)

Linda sa...

Det finns väl lådor att sälja i det här landet också? :)