tisdag 23 november 2010

Inget jobb för mig...

Jag bestämde mig för att tacka nej till att vara svenskalärare. Jag blev ju erbjuden ett jobb, som jag har nämnt fem inlägg längre ner.

Jag skulle tycka om att ha jobbet, det skulle vara kul. Men, med tanke på hur mycket Johannes måste jobba ibland så kan det vara jättesvårt för honom att vara tvungen att vara hemma redan kvart i sex (redan... när vi bodde i Sverige var det jättesent om han kom hem kvart i sex).
Och det är ju inte meningen att mitt lilla jobb ska göra att hans jobb blir svårare att göra på ett bra sätt.
Och dessutom, tänk om det blir en massa resor för honom igen? I oktober var han borta i tre veckor eftersom han var i andra länder och jobbade. Hur gör jag då?

Nej, det kändes som att det blev för mycket som skulle kunna krångla till det, och då skulle det inte vara så roligt längre, och det var ju det som var meningen med det här jobbet - att jag skulle göra något helt annat, bara för att det skulle vara roligt och lite omväxling för mig. Men jag får leta vidare efter den saken.

Det är ingen panik med det nu, nu är ju julen på ingång, så då blir det fullt upp även utan annat att fundera på. Till exempel julgardiner...
Om nu några av gardinerna vi hade i Sverige skulle råka passa i de här fönsterna så har jag ändå inga gardinstänger. När det var sommar tänkte jag inte så mycket på det, men nu börjar det verkligen bli dags att sätta upp gardiner.

Gode tid, vad kostar gardinstänger och gardiner till ett helt hus? Det blir nog inga julklappar i år... ;-)

3 kommentarer:

OUT OFF THE BOX sa...

Dom är billiga på IKEA..

Linda sa...

Jag vet, men tyvärr är våra fönster lite för stora för de billigaste varianterna, det saknas ett par decimeter då... Men det är klart, även de längre gardinsängerna kostar ju mindre där än på de flesta andra ställen. Men om man räknar in dieselkostnaden blir det nog dyra gardinstänger ändå... ;)

Madeleine Blomberg sa...

jaha du - då skulle jag vilja föreslå en brädgård.. köp en massa rundstav och sy egna ringar i samma färg som gardinerna! Sätta upp dem på väggen det måste väl gå att komma på hur man gör;-)