torsdag 11 november 2010

Helgdag idag!

Idag är det helgdag i Frankrike, eftersom det var då första världskriget slutade. En del affärer har "business as usual" men mycket har stängt.
Vi tog en liten biltur och såg en massa snö på toppen av ett berg längre bort (Ballon d'Alsace?), men de lägre bergen runt omkring hade ingen snö alls, och vi har runt 10 plusgrader, så det dröjer förhoppningsvis innan vi får någon snö här.
Johannes har ledigt imorgon också, men för tjejerna är det en vanlig skoldag, så nu ska jag hjälpa Victoria med hennes sista läxa, som passande nog handlar om första världskriget. Jag kunde ett par av svaren själv, och Wikipedia var till viss hjälp, men jag får nog ringa på hos grannen för att klara av de sista frågorna...

3 kommentarer:

Madeleine Blomberg sa...

gode tid. menar du att du kan hennes läxa på franska!!! très impressionnant..

Madeleine Blomberg sa...

Du min kära dotter - vill du veta vem som kom in som nummer 1000 på din fina blogg??? Moi!!!
KraM

Linda sa...

Ha, nej, men lite slutledningsförmåga, googles översättning och grannens översättning så redde vi ut det...

Grattis! Då får jag väl skicka ett pris, kan jag tro. :)