onsdag 20 mars 2013

Sytt lite mera...

En väninna här i närheten har fått ett mycket efterlängtat barn, och jag har sytt en liten klänning till den lilla tjejen:

Hm, jag undrar var bilden på klänningen framifrån tog vägen? Ja, ja, ni får nöja er med två bilder på baksidan av den...

Jag har också äntligen avslutat en tavla som jag började sy på för sex år sedan, fortsatte på för tre år sedan och nu är den klar!
En av anledningarna till att jag aldrig gjort färdigt den är att jag inte är så jätteförtjust i det gula tyget, jag förstår inte varför jag valde det? Antagligen övertygade butiksinnehavaren mig om att det passade jättebra, men jag tycker att det är lite för dominerande och hade hellre önskat att det gröna tyget med flugsvamparna var det som stack ut i tavlan. En annan anledning till att den inte blev klar förut var att jag trodde att bården var komplicerad, men det var den ju inte när jag väl började sy.
Tavlan är en krans som är sydd i stockhusteknik, som blockhus, men med olika bredd på remsorna i blocken, och sedan har jag frihandsquiltat på maskin.

Kolla vilka söta små flugsvampar!

Jag har några UFO:n liggande, men nu är det en sak mindre i den högen. Ett UFO i quilt-världen är ett UnFinished Object, om ni inte visste det.

Projektet på sybordet just nu är en vårjacka som Jennifer håller på att sy åt sig, med god hjälp av mig att stryka och hjälpa till med sånt som är klurigt.

Trevlig afton på er, nu ska jag fixa middag.

2 kommentarer:

Kathryn sa...

I love seeing and hearing your projects. I seem to always start two projects for everyone I am finishing! But it is fun!

Linda sa...

Me too!