fredag 8 mars 2013

Jag fick ett ryck...

... och gjorde om i köket!
Igår när jag var och handlade hittade jag en cool sopkvast, och tänkte att den kommer att pigga upp i mitt tråkiga kök.

En bit längre bort i samma affär sprang jag på en tavla som bara var sååå härligt glad, och den skulle också passa i köket. Kanske inte helt perfekt färgkombination mellan sopkvasten och tavlan, men de skulle inte gå att se samtidigt, så jag slog till ändå.


Sedan var jag tvungen att åka till tygaffären för gardinerna jag hade passade ju inte alls ihop med denna färgexplosion jag just inhandlat, så då fick jag plötsligt ett roooosa kök. Jag undrar hur det gick till? Rosa är ju inte direkt en färg jag förknippar med mig, men jag är nöjd ändå. Tyget var på rea, och det kan ju inte en smålänning motstå. ;)
På kroken i mitten bor grytvantarna, men de matchade ju inte alls så de fick inte vara med på bild.
Jag undrar om jag ska sy ett par i samma tyg eller om jag ska bryta av lite med nåt annat? Det kan ju bli lite mycket...

4 kommentarer:

Malin/malwa sa...

Visst är det härligt med lite färgklickar så här efter vinterns murrighet. :)

Du kanske ska satsa på ett par knallgröna grillvantar? Så plockar du upp det gröna från tavlan och sopborsten samt "bryter av" mot allt det rosa.

Linda sa...

Det var det jag funderade på, lite mera grönt behövs. Tack för tipset!
Tyvärr är väggarna mintgröna, så jag är lite rädd för att knallgrönt skär sig mot det, men vaddå, det överlever jag nog. ;)

Monica sa...

Härligt Linda! Fram för mer färg helt enkelt.

Linda sa...

Jag får lägga upp en "efter-bild" som visar hur mycket snyggare det blev med grytvantarna och Dianas förkläde. Ännu mera lyft för köket. :)