fredag 28 oktober 2011

Fredagslugnet...

Nej, det har vi inte sett mycket av här, men det går ändå. :)

När jag frågade Jennifer vad hon ville ha till middag svarade hon naturligtvis "pasta", och då sa jag att hon kunde få laga maten själv. Det ville hon gärna, och plockade fram sin iPhone och klickade på Arla-appen och letade fram nåt gott. Teknikens under...
Hon valde det här receptet på Gratinerad köttfärspasta, och det blev jättegott.

Nu tittar alla på film; Percy Jackson för de stora och Lilo & Stitch för de små. Tilltugg har de så det räcker och blir över: Vi var på halloweenfest igår, och de 28 barnen fick knacka på på fem dörrar (utomhus men på samma gård, det var ju inte rätt dag att knacka på hos främlingar igår) tills allt godis var utdelat. De stora sprang fortast och trängdes mest och fick alltså mest välfyllda påsar, men so what, deras magar rymmer ju mer också.

Jag tror att jag ska stänga ner datorn och bläddra lite i de båda tidningar jag köpte förra veckan men inte har hunnit titta i än: Le monde du Scrap och Patchwork Noël (scrapbooking resp. lappteknik med jultema, om er franska är lite ringrostig).
Inspiration är alltid trevligt, och det är ju bra att plugga lite franska, eller hur?

Inga kommentarer: