fredag 7 oktober 2011

Är man fåfäng blir man blöt...

Regnet som skulle kommit redan igår eftermiddag behagade dyka upp när Diana och jag var på apoteket för en stund sedan... Eftersom det var kallt idag tog jag en jacka, men inte min gamla trista vindjacka, utan denna som jag köpte förra året. När vi gick hem i regnet önskade jag att jag hade haft den andra, eftersom den har en luva...
Men jag var väldigt glad att Diana hade sin nya jacka på sig, eftersom hon först bara ville ha en fleecekofta. Nu var hon väl påklädd med regntät jacka (med bra luva) och till och med en filt om benen, så hon blev inte så blöt, som tur var.
Jag var också glad att jag inte lät fåfängan vinna helt, för jag satte inte på mig mina nya skor som jag köpte för en månad sedan men inte har fått använda än eftersom vi har haft sommarvärme tills igår. Jag har inte impregnerat skorna, så de hade nog sett rätt så ledsna ut efter en kvarts promenad i ösregn...

Snart är det dags att klä på sig igen och ge sig ut i regnet för att hämta Jared i skolan. Synd att vi inte har något regnskydd till tvillingvagnen, men tur att jag hittade det som är till den andra vagnen. Och tur att jag köpte ett par nya stövlar till Jared när jag handlade i förrgår. Hoppas bara att han vill sätta på sig dem...
Han blir säkert glad över att äntligen få använda sitt paraply som han köpte när vi var på Apberget i våras, det har inte regnat sedan dess, i alla fall inte när han har varit ute...

Inga kommentarer: