onsdag 5 december 2012

Jo, det blir jul här också

Även om jag inte har några bilder för att bevisa vad jag säger...

Min kära lillasyster Hanna fyndade saffran åt mig förra veckan, och de kom fram i lördags, så söndagseftermiddagen spenderades i köket. Jag bakade lussekatter, både vanliga och en bullvariant med mandelmassa och vit choklad i (underbart goda!), samtidigt som barnen roade sig med att baka pepparkakor och äta deg. Dessutom hann Jennifer med att baka två sorters macaron-kakor; en omgång med saffranssmak och en med pepparkakssmak.
Hanna hade dessutom skickat med glöggkryddor, så det blev riktig fest på kvällen, med alla dessa godsaker och så svartvinbärssafts-glögg dessutom. Eller bara svartvinbärssaft för dem som hellre ville ha det. Och ett tänt ljus, så klart. Mysigt!

För att toppa det hela snöade det hela dagen, det var så vackert ute.
Dagen innan var det bara höstväder, och nu har snön regnat bort så det är väldigt höstlikt igen...