torsdag 6 december 2012

Snökaos

Ja, här också, men inte så illa som tydligen en del av er i Sverige har haft... Sedan i söndags har vädret varit så här:
söndag - snö
måndag - blask
tisdag - regn
onsdag - blask
torsdag - snö

I morse snöade det, och att ta sig till skolan var inte lätt. Jared pulsade glatt på trottoaren och jag körde Diana i paraplyvagn på vägen som var fint plogad. När vi kom till en större väg med mera trafik var jag tvungen att köra vagnen på trottoaren, och när det blev uppförsbacke och tung snö (plusgrader trots snön) fick Diana hoppa ur och pulsa hon också. Jag kunde knappt köra vagnen ändå, och till slut fällde jag ihop den och bar den istället, det var enklare...
Vid lunch var det flera plusgrader, moddigt och otrevligt, och när vi gick tillbaka till skolan efter lunch började det snöa och hagla. Mycket. På eftermiddagen frös det på och gissa hur härliga vägarna är nu?
Glad att jag inte behöver köra bil...

Inga kommentarer: