torsdag 22 november 2012

Pysslat lite

Jag vet att det är lite dött här, men det finns inte tillräckligt många timmar på ett dygn för att jag ska hinna sitta vid datorn så mycket som jag skulle vilja ibland. Man måste ju sova också...

I alla fall tänkte jag visa ett par små söta figurer som jag sydde för några veckor sedan, efter mönster i en bok jag fick i julklapp förra året. Boken heter Zombie-filtisar och är full av gulliga små monster.


Nu är det dags att samla ihop flocken och gå tillbaka till skolorna efter lunchen.

När jag hämtade Diana innan lunch såg jag ett anslag där det stod att hennes klass har fått en ersättare som ska börja jobba nästa vecka, så jag ska promenera ner till stan och köpa en blomma eller kanske lite god choklad att ge fröken på hennes sista arbetsdag i morgon.
Jag undrar hur man skriver "Lycka till med bebisen" på franska, eller hur man lämpligen uttrycker sig?

6 kommentarer:

Blooomed sa...

Goodt luckshhh vitt zee bæbbyy :)

Linda sa...

Perfekt Emily! Just vad jag skrev. :)
Nej, men jag bad en väninna hjälpa mig, och mina två rader blev snarare sju, mycket elegant uttryckte hon sig. Och fröken blev jätteglad, innan hon ens hade läst kortet.

Monica sa...

Hahaha! Bra där Emily...

Vilka sötisar. Elina håller på att sy i filt just nu. Julgransprydnader med samma teknik som du om jag ser rätt. Kul!

Linda sa...

Emma och Victoria syr kläder till Monster High-dockor i filt och allt annat jag låter dem använda... Kul att se att sy-genen förs vidare. :)
Jennifer är en hejare på att virka, men det har hon inte ärvt av mig utan av min farmor.

Mimmi sa...

Men åååh vad söta de är! Spännande att tjejerna syr. Mina pysselgener verkar inte ha förts vidare i vidare stor utsträckning. De hjälper till en del med julkorten om jag ber snällt, men det är sällan de själva ber om att få pyssla med mig eller sätter sig på eget bevåg. Har du inga bilder på monster high- kläderna?

Linda sa...

Monster High kläderna får bli en annan bloggpost, tack för tipset. ;)