torsdag 11 oktober 2012

Sudda, sudda bort din sura min...

Varför ser folk i allmänhet så sura ut?
När jag är ute och går, till/från barnens skolor, på stan, i mataffären mm så ser folk sällan glada ut. Det är väl trist? Jag hoppas att jag inte ger samma tråkiga intryck.
Ni kommer väl ihåg barnsången med Gullan Bornemark "Sudda, sudda bort din sura min...".
Idag vill jag uppmana alla mina läsare att le lite extra mot alla ni möter. Ett leende är smittsamt, så tänk så många leende människor ni kommer att få omkring er när ni bara börjar le.  =)
Nu ska jag njuta av stillheten när alla är barnen är i skolan och plugga lite själv. Ajöss!

2 kommentarer:

Annika/Resfredag sa...

Vill du se ännu surare människor, åk till Moskva. Oj vilka sura miner jag fick i helgen!

Linda sa...

jag skulle gärna åka till Moskva, men inte för att se sura människor! :)