onsdag 17 oktober 2012

Jared pratar franska!

I måndags när jag hämtade Jared i skolan sa hans fröken att Jared börjar prata lite smått, även om det sitter långt inne att få ur honom något. Denna dag hade han sagt en hel lång fras alldeles själv, ett par ord i taget, men utan hjälp. De har repeterat frasen tillsammans flera gånger varje dag, och detta är vad han sa, helt själv:

"S'il te plaît, maitresse, tu peux remonter ma fermeture?"

Jag blev rysligt imponerad. Så klart, jag är ju hans mamma.
Annars säger han mest enstaka ord; ja och nej, färger, frukter och grönsaker, räkna till trettio...

För er som inte kan franska kan jag berätta att han sa "Snälla fröken, kan du dra upp min dragkedja?" Rätt användbar fras, eller hur?

4 kommentarer:

Blooomed sa...

Wow!!! Det ar minsann makta imponerande, pussa och krama honom ifran mig :)

Linda sa...

Det ska jag göra!

Monica sa...

Stort grattis Jared!!!

Förresten glömde jag ju det viktigaste... Gissa vem som går i vår församling? Vet inte om du känner Ron Simpson, men han känner verkligen Daniel - "the best prepared sophomore I've ever had"! (Det är alltså Daniels gamle lärare från BYU.) Du får gärna hälsa honom från Ron!

Linda sa...

Jag ska hälsa! Världen är liten ibland...