måndag 23 maj 2011

Jo, vi lever även om det har varit dött på bloggen...

Vi har varit utan internet och telefon i nästan tre veckor, men nu funkar allt som det ska igen. Utom TV:n, men jag ska ringa kundtjänst och försöka reda ut det om en stund. Vi tittar nästan aldrig på tv ändå så det känns inte så akut. Men att vara utan telefon så länge var jättejobbigt, och internet med. Man är så van vid att allt funkar, och när det strular så länge blir man nästan tokig.

Byt aldrig operatör, är det enda jag säger om det här. Jag tänker inte skriva en lång klagohistoria, men blä, vad jag har ringt kors och kryss för att reda ut allting. Och vi bestämde oss för att inte använda den nya operatören trots att vi skulle spara ca 20 € i månaden på det, för de ljög för mig och var otrevliga, så nu har vi gått tillbaka till den gamla igen.

Jag som skulle pluggat flitigt för att bli färdig med min ena högskolekurs innan det är semester, tänkte jag... Men hela kursen kräver internet, så det blev inget med det. Fast jag hoppas fortfarande att jag kan klara det, det är ju fem veckor kvar till sommarlovet här i Frankrike.

Men solen skiner och alla är friska så jag har väl inte så mycket att klaga på egentligen.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: