måndag 17 februari 2014

Nu är vi friska. :)

Peppar, peppar...
Tja, Victoria och jag klarade oss den här gången, verkar det som. Idag är alling tillbaka till det normala, även om Jared igår kväll inte alls var övertygad om att han skulle gå till skolan.

Jag: Imorgon är det måndag, då är det skola. 
Jared: Ja, men då är jag sjuk.
Jag: Va? Alla är ju friska nu. 
Jared: Men inte jag. Jag tror att jag är sjuk då. 

Haha, ibland är det skönt att vara hemma och slappa... Men nu är det bara en skolvecka kvar innan det är dags för lov, så den borde vi väl klara av. 

Jag har en brittisk väninna som jag mötte i morse. Vi har ju inte setts på hela förra veckan eftersom Jared inte har varit i skolan, och i vanliga fall ses vi flera gånger om dagen. 
Jag ler fortfarande åt hennes kommentar när vi sågs: Hey, have you been poorly?

Visst är brittisk engelska underbart gulligt?

2 kommentarer:

Madeleine Blomberg sa...

Oh dear, have you? :D

Monica sa...

Hihihi! Jag älskar verkligen brittisk engelska. Jag är ledsen att jag inte insisterade på att behålla den på gymnasiet. Vår högstadielärare sa att det viktiga var att man använde samma engelska jämt och alla visste ju att amerikanska var MYCKET coolare. Usch, så dum man är ibland som tonåring. Skönt att ni mår bättre, förresten!