fredag 7 september 2012

Vardagsmotion

Vardagsmotion sägs ju vara så bra, och just idag har jag funderat över detta och så gick jag in på google maps för att kolla hur långt det är till Jared och Dianas skola: 750 meter.
Det tar en kvart att gå med barnen och tio minuter när jag går själv.
Om jag kör bil tar det ungefär fem minuter mindre, räknat dörr till dörr, med barn som ska bältas och garagedörr som ska öppnas och stängas osv...
Ingen direkt tidsvinst att ta bilen, och verkligen ingen miljövinst eller bra för bilen att köra denna korta sträcka hela tiden, därför har jag bestämt mig för att promenera så mycket som möjligt.
Sagda sträcka går jag åtta gånger om dagen; alltså sex kilometer. Inte illa alls.

Hur det blir åtta gånger samma dag? Lämna - gå hem - hämta - gå hem - äta lunch - lämna - gå hem - hämta - gå hem. Är ni med?

Idag har jag dessutom gått till stan en gång (jag fick skjuts hem) och till Jennifer och Emmas skola och hem en gång.  Detta betyder att jag nästan har gått en mil idag. Häftigt. Utan att det tog mycket längre tid än att köra bil, nån av sträckorna.

Tänk så fina benmuskler jag kommer att få om jag fortsätter så här.   =)

1 kommentar:

Blooomed sa...

Det ar inte Illa det du! :D