onsdag 27 juni 2012

Diana, filmcitatens mästarinna!


Diana älskar att titta på film, och hon har en otrolig förmåga att komma ihåg citat ur olika filmer. Oftast gäller det filmer hon nyligen har sett, men hon har några citat som hon kan slänga ur sig helt plötsligt, även om det har gått flera månader sedan hon såg filmen senast, till allas vår förtjusning. 
Till exempel dessa: 

I Sjumilaskogens namn, så fångar jag dig! 

Bröd och sylt, eller sylt och bröd? 

Jag hatar björnar! 


Jag har ingen framtid! 

Det var gott fika! 

[stamp, stamp] Jag är Stampe. 

Ursäkta mig, du biter i min bak! 

Jag älskar dig så mycket. (Helst sagt medan hon håller sina händer på dina kinder och tittar djupt in i dina ögon.) 

Nån som vågar sig på en gissning vilka filmer det handlar om?

Jag kunde själv!?! Sminka sig med Victorias saker, alltså...
Uppdatering med facit:
Citaten kommer från Nalle Puh och filmen om Heffaklumpen, Barbie och Diamantslottet, Björnbröder, Familjen Robinson, Familjen Robinson igen (nästan exakt samma fras finns i Monsters vs. Aliens), Bambi, Madagaskar och den sista tillhör säkert nån Barbie-film, men jag vet inte vilken...

4 kommentarer:

Blooomed sa...

Hahahaha hon ar sa cool :D.
Hmm.. Nalle Puh, bilar, bjornbrodernanny mcphie??, bamse, alice i underlandet, tornrosa? haha vilda gissningar ;p.

Linda sa...

Ettan var rätt; Heffaklumpen, tvåan fel, trean rätt, resten var feeeeel! ;)

Blooomed sa...

WOHoooo!! Tva ratt :D

Monica sa...

Allt klär en skönhet!! Då det gäller sådana här citat ligger jag hopplöst efter. Det är dags att jag tar en kik in i Disneys värld igen tror jag!