torsdag 26 april 2012

Värme!

Äntligen! Efter ett par riktigt varma veckor i mars så har vi haft grått, regnigt, blåsigt och kallt hela april (jag vet att det har snöat i Sverige, men vi bor ju faktiskt i Frankrike), men för en stund sedan när Jared, Diana och jag gick och köpte mjölk var det plötsligt varmt! 15 grader och varma vindar, även när solen gick i moln. Underbart!
Prognosen för imorgon lovar 20 grader och strålande solsken, då blir det en utedag, absolut!
Nu har barnen förresten äntligen "påsklov", eller vårlov som det heter här, denna och nästa vecka. Det är skönt med två lovveckor i taget, även om man bara är hemma och dräller...

6 kommentarer:

Emma sa...

Har ni lov nu igen ;)

Linda sa...

Fast vi hade ju inget påsklov tidigare... Men det är klart, vi hade väl vinterlov när ni var här? Men sedan är det två månaders hårt arbete innan det blir sommarlov, då de behöver få vila upp sig lite för att orka med slutspurten...

Monica sa...

Oh, härligt! Och idag har vi också fått en glimt av sommaren...

Madeleine Blomberg sa...

HÄr har det blivit vår plötsligt de två dagarna jag hållt mig lite extra lugn. Särskilt idag började allt blir gröööönt ute - bara för att jag låg i sängen? Det bordet jag inte säga kanske. Gillar inte att ligga här om någon skulle få för sig att tro att det finns något samband! Njuuut - jag hoppas komma upp och ut i morgon!!

Linda sa...

Vi tog en liten tur till Zollikofen i Schweiz fredag-lördag, och där var det faktiskt upp mot 30 grader, så det gråa och regniga vädret igår och idag är inte så upplyftande...

Blooomed sa...

Det var ju länge sen det var påsk :o.