måndag 5 mars 2012

Hagel?

Var det verkligen nödvändigt? Vi som hade 17 grader och strålande sol förra veckan. Nu är det mulet och bara fem grader och prognosen för de närmaste två veckorna lovar som bäst 11-12 grader och regn var varannan dag.
Stackars mina fina påskliljor, de ser inte alls lika glada ut idag som de gjorde i lördags. Men barnen är glada att de har halva lovet kvar, det är verkligen lyx att ha två veckors lov istället för en.

Det var jättekul med gäster förra veckan, är det fler som vill hälsa på oss så är ni så välkomna!
Särskilt kul var det att vi hade sånt kanonväder. Vi gick på stan ett par timmar och köpte kakor som vi satt och åt på uteserveringen en eftermiddag, och nästa dag tillbringade vi tre timmar i lekparken. Härligt.

Nu haglar det igen...

2 kommentarer:

Monica sa...

Låter trots haglet som att våren hunnit längre hos er än hos oss. -8 grader på morgonpromenaden, men strålande sol. Jag vill att isen ska smälta undan i skogen också så jag kan gå mina rundor där utan att riskera att slå ihjäl mig! :)

Linda sa...

Minus åtta? Hu... Jag hoppas verkligen att vi inte får några sådana bakslag här, även om det troligen kommer att vara några frostnätter här den närmaste tiden...